środa, 20 stycznia 2016

Oszczędzanie prądu w firmie

Dzisiaj trochę o pomiarze zużycia prądu.

Spotkałem się ostatnio z opinią właściciela małego basenu, płacącego kilka tysięcy za prąd miesięcznie, że przecież on ma najlepszą taryfę i oszczędności rzędu stu złotych go nie interesują. Umówiliśmy się jednak, że sprawdzę jak wygląda dobowe i tygodniowe zużycie prądu.

iNode Energy Meter umieszczony na liczniku

Po pierwszym tygodniu pomiarów z użyciem iNode Energy Meter okazało się, że prąd na basenie zużywany jest przez stale pracujące pompy wymuszające obieg wody przez filtry oraz przez wentylację utrzymującą wilgoć na zadanym poziomie.

10.12.2015 - 229,3 kWh
Utrzymywanie niezbyt duże wilgotności na basenie to fajne rozwiązanie, ale zużywające mnóstwo energii. Pojawił się zatem pomysł, aby z pomocą iNode Care HT i iNode Care Relay ulepszyć sterowanie wentylacją i włączać ją na określony czas po przekroczeniu np. progu wilgotności względnej w wysokości 60%. Pomiary zużycia energii wykazały, że rozwiązanie to pozwala zaoszczędzić 20% energii.

17.12.2015 - 182,3 kWh

I na tym można by zakończyć, gdyby nie to, że podczas okresowego serwisu wentylacji okazało się, że czujnik temperatury zewnętrznej był uszkodzony. Po jego wymianie na nowy zużycie prądu wzrosło.

08.01.2016 - 345,8 kWh
Przyczyną było takie ustawienie sterownika wentylacji, żeby powietrze czerpane z zewnątrz było dodatkowo dogrzewane przez około 25kW grzałki w celu zapewnienia komfortu osobom przebywającym na basenie. Ktoś tylko zapomniał, że basen nie jest czynny cała dobę, tylko od 9 do 21. Wystarczyło zatem zmodyfikować program sterownika wentylacji i zadać inną temperaturę kiedy basen jest zamknięty, by grzałki przestały się tak często włączać.

19.01.2016 - 184,3 kWh

Zastosowanie iNode Care HT i iNode Care Relay do dodatkowego sterowania wentylacją przy działających grzałkach pozwoliło w tym konkretnym przypadku zaoszczędzić 40-50% energii, a są to kwoty rzędu tysiąca do dwóch tysięcy miesięcznie.

Warto zatem sprawdzać, czy zamontowane urządzenia działają prawidłowo oraz czy są właściwie zaprogramowane. Inaczej nawet najlepszy sprzęt nie ochroni nas przed wysokimi rachunkami za prąd.




10 komentarzy:

  1. Samo oszczędzanie prądu jest niezwykle istotne i moim zdaniem warto jest to robić. Jeszcze można skorzystać z oferty https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ i po prostu płacić o wiele niższe rachunki za prąd. Ja jestem zdania, że warto to robić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli faktycznie chcemy mieć oszczędności to ja jestem zdania, że warto jest zainstalować fotowoltaikę. Muszę powiedzieć, że jak przeczytałem artykuł http://www.tania-energia.com.pl/slonce-daje-prad-proste/ to jestem zdania, że jest to bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dlatego w takich sytuacjach doskonale sprawdzi się instalacja fotowoltaiczna. Muszę przyznać, że ja czytając wpis https://www.odnawialne-firmy.pl/wiadomosci/pokaz/290,korzysci-z-zainstalowania-fotowoltaiki zgadzam się z tym co tam napisano.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda zawsze możemy w pewien sposób zredukować zużycie prądu. W sumie u mnie i tak całymi pracami elektrycznymi zajmuje się fachowiec z https://www.warszawa-elektryk.pl/ i jestem zdania, że jest to doskonałe rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie samo oszczędzanie prądu jest kwestią niezwykle ważną i ja również jestem zdania, że fajnie jest mieć właściwie wykonaną instalację elektryczną. W takiej sytuacji wiem z doświadczenia, że elektryk z firmy http://elektryka.wroclaw.pl/ jest w stanie nam to na pewno wykonać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem bardzo dobrym wyjściem jest to aby przede wszystkim mieć u siebie instalację fotowoltaiczną gdyż to ona jest doskonałą opcją na dzień dzisiejszy. U mnie takimi sprawami zajęła się firma https://www.asta-energy.pl/ i wszystko działa tak jak należy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Potrzebowałem pilnej pomocy elektryka i trafiłem na stronę https://elektryk-wroclaw.pl/. To profesjonalna firma świadcząca usługi elektryczne we Wrocławiu. Ich szybka reakcja i fachowe podejście do problemu były imponujące. Elektryk, który przyjechał, szybko naprawił usterkę, dzięki czemu odzyskałem dostęp do prądu w moim domu. Polecam ich usługi każdemu.

    OdpowiedzUsuń